Medlemmenes biler - kronologisk fra visning på hovedsiden

Henning Aasen

 

   

                           

 John Arne Olsen

Lincoln continental mark 4 1976 modell

7,5 l  V8  460  motor 214 hk

 

    
                                  
        

                                                       


Trond Frøyland

Mustang 1967 og Opel Kadett B, 1970.
Mustangen er i god stand og fikk høyt score på AmCar/ifs besiktigeksesrapport for forsikring. Opelen har kun gått 29000 km og er i serdeles pen stand.
 

 

Calle Nilsen

Volvo jeepene :V-903 er en 1963 mod. Volvo 903 med B18 motor restaurert og benyttet til jakt i 8 år, ble solgt da jeg anskaffet ny mer moderne jakt bil i 2006. LY-60588 er en 1975 mod C 303 med B30 motor 125hk sae, høy og lav serie på gir og portalaksler med sperre på alle hjul. Den har fantastiske terreng egenskaper, men fungerer også perfekt på veien. Benytter den primært på elgjakt og det er dratt ca 30 elger ut av terrenget med den. 

 

Volvo 164 LY-16320 er en 1973 mod. originalt med B30 motor 145hk sae og BW 35 automat. Kjøpt ny av min far som hadde den til 1985, etter det har det vert 3 andre eiere til jeg fikk kjøpt bilen i 2004. Siden en av de forrige eierne hadde solgt original motoren måtte jeg skaffe en ny det ble en 3,3L ca 160hk sae. Det ble mye jobb for å få bilen perfekt, men 2012 ble det registrering.

 

Volvo 210  Duett Z-13348 er en 1965 mod med B18 ble benyttet i firmaet fra 65 til 85 er under restaurering. forventet ferdig 2013 / 14

 

Så har jeg en Cresent "flakmopp" litt ny 1990 mod restaurert og reg. 2012.

Så har jeg og min sønn en 1962 mod. Austin mini varevogn, den er det planer om å begynne med når 210'n er klar. Og en Honda CB 100 1982 mod.

    

 

 

                                       

 

 
 
Anders Rasmussen  

     Rover Rover 75 ( P4) 1953 modell

     Registreringsnummer : A-607509


     


Rover 75 med produksjonsbetegnelse P4 ble produsert fra 1949 fram til tidlig på 60 tallet. I 1949 var det en svært moderne bil, så radikal i design at mange ihuga Rover eiere dømte den nord og ned. Det ble i alt laget 116.000 biler i P4 serien. Den opprinnelige motoren var en rekkesekser på 2,1 liter og med 75 Hk, derav modellbetegnelsen Rover 75. Den kom senere med både mindre og større motorer, fra 60 til 110 hk.  Min bil ble solgt ny i Oslo i juni 1953 med registrering A60759. Bilen kostet kr. 21.000,- og var på den tiden en dyr bil. Bilen ble tatt godt vare på bilen og alle kvitteringer er tatt vare på siden den var ny. Bilen ble avskiltet i 1993 og solgt et par år senere. Den ble totalrenovert i 1995, men interiøret er urørt fra 1953. Bilen er nå i god stand og gjennomførte turen til Norgesløpet i Bergen i sommer uten problemer.


     


 

Arnt Ole Ree

Morris og Austin fra 1950-årene

Morris Oxford serie III 1956, Austin A35 Van 1957, Austin Somerset A40 1952, Morris Minor serie II 1952

Jawa CZ 1960

 

   
 

Terje Rønning

 
FORD LTD 1974 MOD
     
  V8, slagvolum 6600cm3
NB! Bilen er til salgs.
 

 

 

 

 

Wilhelm Hanstad

  Bil nr 1  
Pobeda M 20 1957 mod.
Bilen er importert fra Riga i Latvia, i 2013. 
Bilen ble restaurert der. 

 

                                                                                                   
      
                                                                                                                                                                                                                                        Bil nr 2:


                                                                                                                                                          Pontiac Firebird Esprit 1977 mod. Bilen ble restaurert i USA, før den ble importert. 


 
                                                                                         
 






 

Thoralf G. Sørensen

MG TD 1950

                                                                                                                       

 

Oddvar Sætre

Alfa Romeo

 

 

                                                                                                              

 

 

 

  Noen opplysninger om DA 40805

Type: Alfa Romeo Spider Jr. Cabriolet

Årsmodell: 1973 (Den er altså 43 år i år)
Bilen er EU godkjent i 2015


Bilen kjøres av Inger og Oddvar Sætre fra Sandefjord
 
.

Bilen ble første gang registrert i Monaco.  Så gikk den i England i noen år før den kom til Oslo og var der i tre-fire år. Derfra kjøpte jeg den i 2011.

Dette er akkurat samme type bil som Dustin Hofman brukte i filmen «The Graduate». Filmen handler om en uerfaren student som kastes ut i det voksne livet. Filmmelodien er «Mrs. Robinson» med Simon & Garfunkel.

Opprinnelig sto en 1.6 liters motor i den. Nå står en 2 liter, med 2 forgassere.

Karosseriet er i meget god stand. Til og med «puppene» foran lyktene er intakt. De lyse skinnsetene er originale. Kanaler har blitt byttet en gang, og det er meget pent og skikkelig gjort. Den er blitt omhyggelig antirustbehandlet etterpå. Bilen har vært til totaloverhaling (motor (slipe ventiler, bytte stempelringer, nye slanger og pakninger), gearkasse (lagre, ett drev og noen synkroniseringsringer), ny styresnekke, nye shims i hjelpenekke, ny starter, nye forgassere og nye dekk) hos Erik Seierstad i Varnes. (Seierstad Veteran).

Senere er hele tenningssystemet fornyet. (Ny coil, ny elektronisk fordeler, nye kabler og plugger) Skjermen som motvirker trekk i nakken er ekstrautstyr som er ettermontert.


Kjøpte åpen Alfa Romeo Spider Jr. cabriolet veteranbil som leketøy  (jf. Sandefjords Blad 1.sept. 2015 v/Per Langevei per.langevei@sb.no)

Lekre klassiske linjer, original og i flott stand. Oddvar Sætre er glad i leketøyet sitt. ALFA ROMEO Spider JR. CAB.-73

Hadde det vært så mye feil på en vanlig bruksbil, så ville jeg kvittet meg med den for lengst.  Det sier bilentusiast Oddvar Sætre. Han forteller at man får et slags kjærlighetsforhold til veteranbiler. Noe går i stykker hele tiden. Han innrømmer at det å kjøpe en Alfa kan være en form for selvplageri. – Dersom man kjøper en gammel Alfa, får man mange nye venner som stiller opp i tykt og tynt, smiler Sætre. Ble lei av motorsykkel Han mener at det er stor forskjell på bruksgjenstander og leketøy. – Den viktigste forskjellen på store og små gutters leketøy er størrelsen og prisen, forteller Sætre. " Den viktigste forskjellen på store og små gutters leketøy er størrelsen og prisen". Tidligere kjørte han og kona Inger stor motorsykkel på deilige sommerettermiddager. De ble etter hvert lei av all riggingen med store støvler, skinndress, hansker og hjelm. De ønsket heller å finne en åpen bil. Sætre var opprinnelig på jakt etter en engelsk MG eller Austin, men valget falt til slutt på en 1973-modell fra Alfa Romeo.  Den strøkne bilen og det flotte utseendet gjorde valget enkelt, forteller han. Det var ikke negativt at en utseendemessig identisk bil ble brukt i filmen «The Graduate». Dustin Hoffman kjørte og Simon & Garfunkel sang «Mrs Robinson». – Karrosserimessig er bilen helt topp, men motor, gearkasse, forgassere, dekk og styresnekka trengte full overhaling. Dette er blitt utbedret, forteller Sætre. Sandefjordingen har brukt en god del penger på bilen. Han mekker ikke selv, men har overlatt dette arbeidet til Seierstad Veteran i Varnes.  Sætre har oppgradert motoren fra 1,6 til 2,0 liter

 

 

 

 

Tron Ellefsen

Austin Healey 3000 Mk III Phase II 150Hk

 

 

 

Noen opplysninger om  Z 3067

Austin Healey 3000 Mk III Phase II 150Hk. 

Mod. 1967 til USA 

Opprinnelig hvit m rødt interiør

Reg.: Z 3067

Chassis H-BJ8-L/41044

Importert til Norge via England 1997

Helrenovert av eier 2013 til 2016.




T